Hoe (on)trouw is de consument?

Uit het onderzoek ‘The Unfaithful Consumer’ van Webloyalty UK dat gehouden is onder Britse consumenten, blijkt dat het consumentengedrag veranderd is ten opzichte van twee jaar geleden. Consumenten zijn minder trouw en loyaal en shoppen meer bij verschillende aanbieders. Dit is voornamelijk opvallend in de reisbranche. Zo’n 60,9 procent van de consumenten geeft aan van meer aanbieders gebruik te maken voor het boeken van een reis en slechts 20,1 procent van de consumenten is trouw aan een luchtvaartmaatschappij. Het meest trouw zijn consumenten aan het telefoonmerk en parfum/aftershavemerk dat ze gebruiken. Daarnaast zijn consumenten minder vergevingsgezind ten opzichte van twee jaar geleden. Bied je als retailer niet de juiste prijzen, is je personeel onvriendelijk of ontbreekt er een persoonlijke beleving tijdens het online shoppen? Dan stappen consumenten snel over op de concurrent. Aan deze ‘ontrouw’ van de consument hangt een hoog prijskaartje: 147,2 miljard Britse pond (166 miljoen euro), 30 miljoen euro meer vergeleken met twee jaar geleden. Dit wordt voornamelijk gevoeld in de categorie eten & boodschappen, omdat mensen daar het meeste geld aan uitgeven.

Klik hier om het volledige artikel op Emerce te lezen

slide down

Contact